Meldcode
Op Tamboerijn werken wij met de meldcode. Dit is een stappenplan dat ingezet wordt bij een vermoeden van kindermishandeling. Het kan een vermoeden van huiselijk geweld betreffen, maar ook van kindermishandeling of misbruik door collega's of grensoverschrijdend gedrag van kinderen onderling.
Vierogen beleid
Elk kinderdagverblijf moet voldoen aan het vierogenprincipe. Dit betekent dat er altijd een tweede volwassene moet kunnen meekijken of meeluisteren met de groepsleiding. In overleg met de oudercommissie zijn we tot de volgende maatregelen gekomen.
- Onze samenwerking is gebaseerd op vertrouwen.
- De groepsruimte is vanaf de openbare weg te zien. Niet alleen kán er naar binnen gekeken worden, maar het gebeurt ook: de kamer vol speelgoed en spelende kinderen trekt de aandacht van anderen. Buitenspelen gebeurt veelal op publieke plaatsen, met name in het Wilhelminapark.
- Er zijn heel veel momenten dat er een tweede volwassene is: tijdens de haal- en brengtijden, en als de onderneemster en haar partner samen werken op de opvang. De tweede persoon kan zien wat er op de slaapkamers gebeurt via een babyfoon met camera.
- De opvang vindt plaats in een woonhuis waarin ook de andere gezinsleden op onverwachte momenten in en uit lopen. De leden van de oudercommissie zijn van mening dat ook hiervan een preventieve werking uit gaat, waarop ze meer vertrouwen dan op een camera.
- In aanvulling op de bovengenoemde punten, die in de ogen van de oudercommissie eigenlijk al voldoende zijn, stelt de oudercommissie een rooster op van onverwachte bezoeken. Dit rooster wordt niet bekend gemaakt aan de onderneemster.
- Eén van de achterwachten, één van de personeelsleden en alle leden van de oudercommissie hebben een sleutel, zodat zij daadwerkelijk onaangekondigd kunnen binnenkomen.
Algemene Voorwaarden
Kinderopvang Tamboerijn gebruikt de Algemene Voorwaarden van de Brancheorganisatie Kinderopvang 2016 als basis voor de overeenkomst met de ouders. Daarnaast gelden de specifieke afspraken en regelingen die zijn vastgelegd in het informatieboekje voor ouders. Dit boekje wordt bij het kennismakingsgesprek gesprek verstrekt.
Klachtenprocedure
Bij een klacht vragen wij ouders om eerst contact op te nemen met degene tot wie de klacht zich richt.
Dat zal meestal de onderneemster zijn. Wij staan open voor klachten en suggesties voor verbeteringen.
Tot nu toe hebben de onderneemster en de ouders in een open gesprek altijd een oplossing gevonden. In aanvulling hierop wordt elke
suggestie of klacht vastgelegd op een verbeterformulier. U kunt zich ook wenden tot de geschillencommissie.
Deze commissie is er voor ouders én voor oudercommissies. De geschillencommissie heeft een voorportaal, het klachtenloket. Dat is er voor ouders, oudercommissies en ook voor houders van een
kinderdagverblijf. In het geval van onenigheid kan de geschillencommissie informatie, advies en bemiddeling bieden.
Bij het klachtenloket kan een formele klacht worden ingediend. Contactgegevens
Klachtenloket Geschillencommissie Kinderopvang: www.klachtenloket-kinderopvang.nl/ouders/
of telefonisch: 070-3105310
Privacy Verklaring
Bij Kinderopvang Tamboerijn zijn we ons bewust van onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen.
Ons Privacy Reglement is een intern document, waarin de eisen uit de wet “Algemene Verordening Gegevensbescherming” zijn vertaald naar naar het Privacy- en
Veiligheidsbeleid en de werkwijze binnen onze organisatie met betrekking tot vertrouwelijke persoonsgegevens.
Voor externe publicatie hebben we een Privacy Verklaring, die u hier kunt downloaden.
Kinderopvang Taboerijn gebruikt geen cookies op haar website.